lördag 22 maj 2010

Det närmar sig...

Tiden bara springer iväg och det känns som man inte riktigt hänger med. Om en vecka flyttar jag, det känns overkligt. Det är så svårt att förstå på nåt sätt och att det kommer ske om bara en vecka! Jag har packat ner det mesta men ska fortsätta i veckan så att det i princip är färdigt när mamma & pappa kommer och hjälper mig med alla möbler och annat och sen städningen. Det kommer kännas så konstigt att flytta hem igen.. jag är säker på att när jag kommer hem och alla mina saker är där och jag inser att jag faktiskt ska bo där så kommer nog tårarna börja rinna. Jag vet att det nog låter både elakt och hemskt att skriva så men jag trivs helt enkelt inte med att bo på landet, det är inte min grej och jag var så glad för att slippa det. Jag älskar att vara på ute på landet men inte att bo där hela tiden varenda eviga dag, får en känsla av att vara isolerad och det är det jag inte klarar av.
Men missförstå mig inte jag är så glad och tacksam för att jag har en familj som tar emot mig med öppna armar, dom kunde lika gärna sagt att "Nä du får klara dig själv nu". Men mamma & pappa verkar förstå att det är tufft för mig att flytta hem igen när man en gång flyttat hemifrån och det känns bra att dom gör det. Jag kommer sakna min fina lilla lägenhet och självklart kommer jag sakna Emmaboda på en del sätt också.
Men det kommer nog gå bra, jag hoppas det i alla fall. Jag tänker inte bli fast där utan så fort jag är klar med Komvux till jul vill jag söka vidare till en fortsatt utbildning i en större stad. Jag tänker inte bli fast här nu med alla möjligheter jag har! Man får göra det bästa av situationen så länge helt enkelt. Jag har ju sommarjobb som jag är så otroligt tacksam över att jag fick, det ska bli så skönt att ha ett jobb igen, ha nåt att göra om dagarna! På tisdag ska jag på träff med andra vikarier, vi ska få våra scheman och få en utbildning på någon storts dataprogram där man kan gå in och sätta upp sig om man vill jobba mer än man har schema till, det kommer nog bli bra!

Det verkar som att sommaren äntligen har kommit till oss och det känns ju inget annat att än helt underbart! Var ute och gick förut idag och bara njöt. Kryssebodarundan är så fin den här årstiden eller ja det är väl fint överallt den här årstiden.. Såg att Liljekonvaljen börjar slå ut nu och kände även doften av den. När jag känner doften av liljekonvalj får jag känslan av sommar och den där känslan när man fick sommarlov infinner sig hos mig, det luktar liksom sommarlov om den.
Igår gick jag också runt Krysseboda, på kvällen när jag tagit av mig kläderna och skulle borsta tänderna så jag i spegeln att första brännan infunnit sig och jag som inte ens suttit i solen knappt, måste fått färg när jag varit ute och gått.
Skulle ta på mig ett par shorts häromdan nu när värmen har kommit, får på mig dom och upptäcker att dom blivit en aning stora och undrade om det var samma shorts... såklart det var. Kände ett lyckorus inom mig, tänk att jag åstakommit det här och tittade, ja det är säkert 15 cm skillnad som fattas i shortsen nu. Ångrar så att jag inte mätte mig runt kroppen innan, nu vet jag ju inte vart jag började på men men..

Nu ska jag värma min nachogratäng jag gjorde igår och sen blir det kladdkaka och glass, ja ja det är faktiskt lördag idag! Inget godis har jag köpt i alla fall, känner mig stark!
Over and out// Fridis

Inga kommentarer: