tisdag 25 maj 2010

I´ve got a feeling

Hemma igen eller vart hemma är för mig just nu vet jag inte.. men Emmaboda är mitt hem tills på söndag. Det gick bra på mötet idag. Fick gå in och sätta oss i en datasal efter att vi blivit hämtade i receptionen i Stadshuset. Först fick vi alla våra papper, anställningsbevis, tystandsplikt, hälsoenkät som vi fick skriva på och så en del andra papper och såklart schemat. Fick ett väldigt bra schema, kunde fått lite högre anställningsprocent men det är precis det Bokninssystemet är till för, vill man jobba mer så kan man gå in där och sätta upp sig på dagar man vill jobba. Det verkar vara jättebra, lite konstigt att inga ordinarie eller chefer kan systemet men men det kommer nog funka bra tror jag. Den 7:e -9:e juni ska jag gå brevid och sen ska vi gå en Introduktionsutbildning som man gjort så många ggr förut men.. det är bara att gå igen med ett leende. Den 28:e juni börjar jag jobba enligt schemat men jag ska nog sätta upp mig på jobb innan när jag har gått brevid, när man ändå är arbetslös annars.

Imorn ska jag sätta fart med att packa och lite, måste ringa om besiktning av lägenheten också. Kan fortfarande verkligen inte få in i huvudet att jag flyttar på söndag, det går inte att förstå förrän dagen kommer tror jag. Nu ska jag gå till affären medans det är uppehåll. Tråkväder!
Mamma du anar inte hur glad du gör mig när du säger att det verkligen syns på mig nu och att jag är stark, du betyder så mycket för mig!

Vill ge er lite musiktips, jag är värdelös på att lägga upp videos och liknande från andra sidor men det visste ni väl redan.. så jag skriver dom helt enkelt istället.
* Eminem - Not afraid Vet inte vad som har hänt för jag har aldrig gillat honom förut men den är såå grym check it out!

* Lady Gaga - Alejandro Kan lyssna på den hur många som helst, tröttnar aldrig!

* Kato - Turn the lights off En riktigt grym partylåt!

Kommer verkligen njuta av att bo själv dom här sista dagarna, älskar att bo själv, visst ibland är det ensamt men det är ändå helt underbart! Man lär sig att klara sig själv på ett helt annat sätt när man bor själv och känner sig fri på något sätt.
Nu blir det affären och sen hem och laga middag.
Over and out// miss Ekström

Inga kommentarer: