torsdag 27 maj 2010

Många "sista gången"

Alldeles strax ska jag gå och hänga upp tvätten, sista gången jag tvättar här. Det är så många sista gången av allting som man inte tänker på egentligen. Det är både sorg och lättnad i mitt hjärta. Om man tänker på hur jag trodde mitt liv skulle se ut, min framtid, vår framtid.. så känner jag sorg, missförstå mig inte nu för jag går inte och tänker på det varje dag eller sitter och gråter mig i genom dagarna längre men man måste få tänka och känna, stanna upp ibland. Det blev så annorlunda mot vad man hade tänkt sig, hur man hade tänkt sig sin framtid. Vi var så nära det där Svenssonlivet, hade jobb båda två, vi hade liksom stadgat oss och tänkte oss en framtid tillsammans. Men jag ångrar ingenting, jag är rätt nöjd med hur mitt liv blev nu efteråt även om jag väldigt gärna hade haft allt det där vi var på väg mot. Jag kommer alltid tänka tillbaka på våra underbara minnen, ingen kan ta ifrån mig alla våra minnen, alla underbara människor jag träffade/lärde känna genom dig. Jag kommer aldrig glömma. Men det är dags att fortsätta gå vidare, fortsätta kämpa, det går så bra för mig just nu även om svackorna kommer dom också men såna har vi ju alla eller hur?
Man blir väldigt ödmjuk när man är med om något sånt här, någonting som vänder upp och ner på ens liv helt och hållet, jag ser det som en liverfarenhet alltihopa. I början trodde jag att jag aldrig skulle ta mig ur allt, jag visste inte hur man gjorde, hur man går vidare. Jag vet nu svaret och det är väldigt enkelt - Ge dig själv tid! Jag hatade alla som sa det till mig HELA tiden, tänkte bara ni vet inte ju inte vad ni pratar om. Men ni visste precis, det är bara så svårt att tro på det när man är där, man tror ju liksom att man aldrig ska må bra igen och att man aldrig kommer att komma över personen. Ger man sig själv tid att läka och tillåter sig att sörja och må skit så kommer du att må bra igen, jag lovar! Gör du däremot tvärtom så kommer det ändå komma ifatt dig förr eller senare.
Hade tänkt att skriva om nåt helt annat egentligen men nu kommer jag inte ihåg vad...
Men som sagt har tvättat färdigt nu (sprang ner och hängde upp sista tvätten medans jag försökte komma på vad jag skulle skriva om) och nu blir det nog en sväng med dammsugaren och sen ut ut ut och kämpa, svettas, njuta! Jag älskar kicken jag får! Det känns så bra i kroppen efteråt. Har träningsvärk i låren och ryggen idag men jag njuter bara av det nu mer, man känner ju att man gjort nåt bra då eller hur?

Tog ner alla tavlor och packade ner prynadssakerna igår, ser väldigt tomt ut nu och jag börjar förstå att jag ska flytta. Ringde och beställde tid för besiktning igår... fick skäll för att jag var ute så sent men jag hade inte läst på pappret att man skulle ringa minst en vecka innan man flyttar, det var ju inte meningen, skämdes verkligen!
Men nu ska jag sätta lite fart här!
Måste ge er ett musiktips - Längesen / Petter feat Veronica Maggio
Så underbart bra text och väldigt fin! Tänker på dig när jag hör den men känner ingen bitterhet utan bara glädje för den tid vi fick tillsammans.
"Varje gång är som den första gång vi sågs, även om det är över nu, allting har förändrats men du finns kvar, allt var svävande men nu ser så jag klart.
Minns det som igår första gången du log, som om jag snubblade och bara dog."
Klockrent Petter, klockrent.

Over and out// Fridis

Inga kommentarer: